Journalistene

NKS journalistene 2002-2003

fredag, august 01, 2003

Håpløse HiO
Jeg hadde ikke PIN koden tilgjengelig, så jeg gikk inn på HiO for å finne ut av det.

Ikke noe problem. Bare logg inn, så får du tilsendt PIN koden til din email adresse. Greit. Hva er så den? Jo den er Anders.Brenna@stud.jbi.hio.no. Ganske naturlig, med tanke på at vi går på NKS(?).

Jeg fikk da ordnet det. PIN koden ble sendt til min HiO adresse og takket være at jeg kan litt om IT, fikk jeg lest den.

Da skulle jeg logge inn igjen for å se om jeg besto eller ikke (som tidligere nevnt, svarte jeg ikke på oppgaven av en viss grunn). Det gikk ikke! Begrunnelsen var at jeg allerede var pålogget (jeg kom ikke inn første forsøk). Greit at jeg er pålogget, men alle slike systemer sørger da for at man automatisk kommer videre. Dette systemet stoppet meg helt. På toppen av det, så har den ennå ikke logget den inaktive innloggingen min ut ennå. Nok en funksjonalitet som ligger i alle systemer.

Tror ikke at jeg kommer til å ta verken Bachelor eller Master grad i Informatikk ved HiO. I det hele tatt tror jeg ikke at jeg under noen omstendigheter kan anbefale HiO til noen med tanke på noen artige erfaringer:
-Virkelighetsfjern sensur 2. semester
-Eksamensoppgave 3. semester som ikke tar hensyn til at det er et Internett basert studie
-Håpløs IT tilrettelegging

Litt artig er det derfor at det ligger en mailboks i HiO mailen min:
HiOs rykte!
UTDANNINGENES RYKTE - STUDENTENE EVALUERER

Det har gått 5 år siden den første Studiekvalitetsundersøkelsen. Hva synes
studentene da? Og hva synes de nå?


Emailen er datert: 24 Apr 2002 15:26:06