Journalistene

NKS journalistene 2002-2003

onsdag, juni 11, 2003

Grunderskolen
Her borte skjer det vanvittig mye. Det er et paradis for en journalist spire som ønsker å skrive om teknologi og grundere. Problemet er bare at programmet er rå tett. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal rekke eksamen.
Igår hadde vi besøk av flere oppstartsselskaper som kan bli store etterhvert. Dagen før var vi invitert av mannen bak Symantec (Blant annet Norton AntiVirus), Gordon Eubanks. Alle er åpne og deler velvillig av sin erfaring.
Jeg tar masse bilder og snakker med alle jeg kommer i kontakt med. Det er imidlertid ikke så lett å få tid til å gjøre en artikkel ut av det, men jeg tar notater og skal ihvertfall skrive en reportasje som bladet Grunder bør trykke.
Vel jeg skal skrive mer etterhvert. Nå må jeg stryke skjorta mi. Vi skal på seks nye intervjuer med selskaper vi kan få utplassering (internship) hos disse tre månedene.